2016. jan 08.

Szilveszter Szlovák sziklákon

írta: A nick már létezik, válassz másikat!

Mit tegyünk, ha jön az év vége, jön a szabadság, el lehetne tölteni a szabadidőt, de nincs kivel? Ha nincs társaságunk a Szilveszter környéki pár napra, akkor keresni kell. A legegyszerűbb talán, hogy megnézzük az utazás szervezők ajánlatait. Hopp, fel a netre, ár-érték arány elemzés, aztán már csak a választás marad.

Mi az Eupolisz útját választottuk. Pont jól jött ki a szabit tekintve és jó árban volt. Készültünk ám rendesen a túrára, hatalmas havat, emberfeletti túrákat vizionálva, és matraclágert, ami ennyi pénzért járna. De most már beszéljenek a képek:

A Szlovák-paradicsomban kezdtünk, itt még nem volt hó sajnos, pedig már túrtuk volna, és hóangyalka sem született... img_0034.jpg

Viszont itt tör át a Hernád. Ez folyik tovább Magyarországra, Bőcsön keresztül. Gondolkoztam, ha most belepisálok, ebből a vízből készül a Borsodi, azt visszaiszom? Felmásztunk a sátáni Tamásfalvi-kilátóra (666 m, yeah), a háttérben a Magas-Tátra, volt aki kiült a meredély szélére.

Brutálisak a Magas-Tátra csúcsai! Úgy ugrik ki a sok csipkézett hegy a Poprádi-síkból, mint izé...

Megint túráztunk, de itt már volt hó, meg hideg is, -10 környékén.  A Poprádi-tóhoz mentünk, teljesen be volt fagyva, lehetett rajta csúszkálni. Itt van a híres Szimbolikus temető, ahol a Tátrában, illetve egyéb hegyen elhunytak emléktáblái vannak. Itt kb 15-1600 méter magasan vagyunk. A Tátrában legjobban a menedékházakat szeretem, jó lenne ha itthon is lenne lehetőség túra után beülni egy meleg levesre, sörre, vagy sütire.

Kicsit paráztunk a társaság többi tagjától, hiszen senkit nem ismertünk, de elég jól sült el a dolog. Már a túravezetők is hatalmas egyéniségek voltak, nagy dumás értelmes srácok, a sofőrök sem a szokásos BKV-stílus, kulturáltan végezték a dolgukat. A szilveszteri bulit is félve vártuk, 50 ismeretlen ember egy partyn, de nem volt gond. Körbejártak az otthonról hozott pálinkák, az itt vásárolt Tátrateák és máris egy húron pendültünk.

Másnap rövid séta, aztán wellneszezés egy élményfürdőben.

A Téry-menedékház az egyik kedvencem a Tátrában. Mindig finom a káposztaleves, meleg a tea, és van látnivaló. Felfelé vezető úton találkoztunk egy serpával, aki a menedékház ellátását segíti.

Összességébe véve nagyon jól töltöttük el ezt a pár napot év végén. Ezúton szeretnénk köszönetet minden túratársunknak, és az Eupolisznak! Hajrá!