2016. máj 13.

Zanzibár, Afrika gyöngye

írta: A nick már létezik, válassz másikat!

Zanzibár mítoszokba veszően romantikus neve mindenkiben ismerősen cseng, pár képpel megtámogatjuk ezt a mítosz, a természet oldaláról. Tanzániához tartozó sziget, ahol örökös a nyár, fehér a homok, dúsan teremnek a fűszerek és mosolyog mindenki.

Elsősorban a tökéletes tengerpart az, ami vonzza a turistákat, nem is csoda, hiszen a Seychelles - szigetek a szomszédban fekszenek. Fehér homok, meghatározhatatlan színű tenger és színek mindenhol.

Az itt élők már évszázadok óta kereskednek a tengereken keresztül, mióta az Ománi Szultanátus kereskedő telepet alapított itt.

Természetesen a turizmus is felfedezte a tenger adta örömöket. Mi is egy snorkel túrára indultunk a smaragd vízek mélyére. Hajónkkal Pemba sziget környéki vizekre indultunk felkeresni a csodálatos korallokat és tarka halakat, nem is gondolva, hogy kalandos lesz a túra.

Csapatunk egy delfinrajba került és ott úszkáltunk a mosolygó állatok között, teljesen megfeledkezve az időről. De az időjárás nem feledkezett meg rólunk, hatalmas vihar érkezett és alig tudott hajónk kikötni a szárazföldön a szél és az óriási hullámok miatt. Amíg ebédünk készült, és vártuk a megmentésünkre érkező kisbuszt, a lehűlt levegőben igencsak fáztunk, muszáj volt egy máglyát raknunk, meg ne fagyjunk.

A tengeri kaland után valamivel nyugisabb szárazföldi program várt ránk, egy ültetvényre látogattunk. Zanzibár híres az itt termelt fűszerekről, és egy magyar honfitársunk révén szakszerű idegenvezetést kaptunk férje révén. Rácsodálkoztunk arra, hogyan néz ki a szerecsendió, bors, vanília, milyen íze van a kókusztejnek és hogyan szüretelik a banánt.

Zanzibár óvárosa Mji Mkomwe, ami szó szerint Kő Várost jelent, hiszen itt emelkednek a gyarmati kor kereskedőinek fényűző kő villái, kontrasztként a helyiek kunyhóival. dsc_1025.jpg

Zanzibár igazi földi Paradicsom, tökéletes önálló nyaralásként, vagy lazítás helyszíneként egy Meru vagy Kilimandzsáró mászás után.

A képeket Szabó Szilveszter készítette.