2013. már 13.

A Világ 11 legjobb trekking útvonala

írta: A nick már létezik, válassz másikat!

A Lonely Planet kiadó szerint ezek 2013-ban a világ legjobb túra útvonalai.

Mount-Fitz-Roy.jpg11. Fitz Roy Trek, Argentína. 38 km, 4+ nap.

Patagónia legszebb útvonala ez Fitz Royt kerülő túraútvonal. Szürreális hegyek között, hihetetlenül tiszta tavak partján túrázhatunk, nem kell félni magassági betegségtől, és könnyebben megközelíthető, mint Patagónia többi része.

pak.jpg10. Baltoro Trek, Pakisztán

A Baltoro gleccser a 8611 m magas K2-ben kicsúcsosodó hegycsoport legnagyobb gleccsere. Az útvonal a sebes folyású hegyi folyók, a gleccser, majd kopár gránit hegyek között vezet, ha van elegendő időnk és erőnk, akkor a trek a K2-n, a világ második legmagasabb csúcsán ér véget.

haute_route-martin-n-johansen-pano.jpg9. Haute Route, Franciaország, Svájc. 200 km, 12+ nap.

A francia Chamonix és a Svájci Zermatt közötti utat sível és gyalog is lehet teljesíteni, így eljutunk a Mont Blanc lábától a Matterhornig. Nagyjából hágóról hágóra vezet az út, szóval jó sok szintet lehet belepakolni a bakancsokba, és vigyázni kell a gleccsereken.

narowws.JPG8. The Narrow, USA, 26km, 1+ nap

A 26 kilométeres táv rövid, csak az út nehéz, mivel nagyrészt a folyómederben vezet, és magas vízállás idején bezony úszni is kell. Ha ezt nem vállaljuk be, akkor is jól és aktívan tudjuk tölteni időnket a Zion Nemzeti Parkban, ami az egyik legnépszerűbb az országban.

route.jpg7. Routeburn Track, Új-Zéland 32 km, 3+ nap

Ez a világhírű útvonal a Déli-szigeten található a Déli-Alpok legszebb részein vezet keresztül, érintve két nemzeti parkot. Itt a nehézséget az engedélyek beszerzése jelenti, a leggyorsabb teljesítő 3 óra alatt lefutotta.

overland.jpg6. Overland Track, Ausztrália 62 km, 5+ nap

Tasmánia prehisztorikus Világörökségi környezetében túrázva eljuthatunk mocsarakba, esőerdőkbe, keresztezhetünk vad folyókat jól jelzett ösvényen. Nem jelent veszélyt ha felkészülve vágunk neki az útnak.

in dia.jpg5. Indiai Himalája

A Himalája nem csak Nepálban fekszik, hanem India is nagy területeket mondhat magáénak. HA nem szeretnénk a nepáli rész nyüzsgését, irány India. Nemcsak olcsóbb, hanem itt tényleg négyszemközt lehetünk a heggyel, és túrázhatunk az ősi kereskedelmi útvonalak egyikén.

everest.jpg4. Everest Base Camp Trek, Nepál

Nem muszáj felmennünk az Everestre, ha nem akarunk, de ha elmegyünk az alaptábor 5545 méteres magasságáig, már ízelítőt kaphatunk a komoly hegymászó légkörből. Itt már lesz egy kis magassági betegségünk, de nem gáz, a serpák segítenek cipelni a felszerelésünket.

dogon.jpg3. Pays Dogon, Mali

Ezen a területen bárhová tudunk túrázni, akár 2 akár 12 napunk van rá. Eljuthatunk a Bandiagara sziklákhoz, ahol elhagyatva állnak az agyagkunyhók, és betekinthetünk a rejtélyes eredetű dogonok életébe. Ez a népcsoport a Szíriusz környékéről érkezett kétéltű lények tanításait követve indultak fejlődésnek.

Incatrail_classic.jpg2. Inca Trail, Peru, 43 km, 3+ nap.

Dél-Amerika leghíresebb ösvénye Inkaország legszebb vidékén vezet keresztül, eljutunk hágókra, buja őserdőbe, és a végén a híres kövek közé: Macchu Picchu.

Aiguilles_de_Bavella_depuis_le_Col_de_Bavella.jpg1. GR20, Franciaország 180 km, 15+ nap.

Igen! Itt a világ legjobb túraösvénye. A GR20 Korzikát nagyjából É-D irányba átszelő út, amely nem éppen a kocaturistáknak való. Meredek, nehezen követhető ösvény, sok helyen hiányzik a biztosító kötél, az ellátmányt a hátunkon kell cipelni és bizony az nem kevés. Ezekért cserébe Európa egyik legvadregényesebb vidékén lehetünk szabadon, ámulva a tájon és leküzdve önmagunkat és a hegyeket.