2016. jan 15.

Gyömbéres túra a karácsonyi kilók ellen

írta: A nick már létezik, válassz másikat!

Ha az ünnepi kalóriaőrületben felszedtünk pár kilót, akkor irány mozogni! Megfázásra jó a gyömbéres tea, elhízásra pedig egy túra a Gyömbéren. A Gyömbér 2043 méter magasan az Alacsony-Tátra legmagasabb pontja, ahová fantasztikus kilátású túrát lehet tenni. Nincs messze Budapestről, akár egy nap alatt is megtehető a csúcsmászás.

Mi hótalppal vágtunk neki a feladatnak, a közbeeső kopár hegyek után nem reméltünk havat, de az Alacsony-Tátra hozta a formáját. Szakadó hóban indultunk el parkolóból, elég nehéz volt tájékozódni a ködben és a hóesésben, de csont nélkül felértünk a Stefanika-házig, ahol az éjszakát töltöttük.

Itt leraktuk a nagy csomagjainkat és csak könnyű felszereléssel vágtunk neki a csúcsnak. Extrém magashegyi viszonyok fogadtak, nagy szél, hideg, fagyott arcunknak csapódó jégkristályok. De, nem adtuk fel! Meghódítottuk a csúcsot, majd nyugovóra tértünk.

Másnap gyönyörű napsütés fogadott, bár a hideg maradt. Átsétáltunk a Chopokra, majd a sípálya mellett jutottunk vissza a parkolóba, ki hótalppal, ki gatyaféken. Jól sikerült ez a két nap, gyönyörű környezet, jó társaság. optimális időjárás.