2016. jún 25.

Kaland a Schneebergen

írta: A nick már létezik, válassz másikat!

Ha unod az ipari turizmust!

Egy angol turistamagazinban olvastam, hogy sokszor a kalandok ott vannak az orrunk előtt. Ha nincs sok pénzünk és/vagy időnk, akkor is tudunk jó dolgokat csinálni. Például alhatunk egy szál hálózsákban saját teraszunkon a csillagok alatt, felmászhatunk egy közeli hegyre ahol még nem jártunk és csinálhatunk ebédet szabad tűzön. Ezt olvasgattam, amikor megakadt a szemem egy úton.

Kaland egy nap alatt! Fel a hegyre és a csúcsról le egy másik útvonalon, 1600 méter szintkülönbséggel? Ez kell nekem.

Korai kelés után, kis buszozás, majd a Weichtal-szurdok bejárata fogadott. Igen sok esőt jelzett a meteorológia, a hátizsákom esőcuccal tele. A szurdok lazán indul, majd egy-két mászósabb szakasz után végetér, és feljutunk a Schneeberg csúcsrégiójába.

Egy kis pihenés. Rám is fér, amíg a többiek hüttéznek, nekem jól esik egy kis regenerációs fotózás:)

Az emelkedő nem akar véget érni, lassan poroszkálok a látványos réten, bukdácsolva a mészkősziklák között. A hegyről már írtam, akkor egy téli túra kapcsán. A Schneeberg kedvelt kirándulóhely, hatalmas vonulata messziről látszódik, Magyarországról is kiválóan látszik Sopron térségéből. turistaútjai, a híres Salamanderbahn, sípályái csalogatják ide az embereket. Az Észak-keleti Mészkőalpok utolsó 2000 méter feletti csúcsa, tulajdonképpen vele ér véget az Alpok kelet felé.

A 2076 méteres Klosterwappent már kellemesen elfáradva érjük el. Itt látszanak még májusban a hótakaró maradványai, mi szerencsére megúsztuk a beharangozott 80 mm csapadékot. Rég örültem ennyire a meteorológusok tévedésének.

A hegyről másik útvonalon jöttünk le, a Fadensteigen vezetett utunk. Combjaimat megterhelte az ereszkedés, aztán egy monoton erdészeti út következett, de ezt is leküzdve már az Edelweiss hütte hűtött italai vártak. Frissítés után még egy kis szint várt ránk lefelé, míg eljutottunk a buszunkhoz. Igen elfáradtam, de kellemesen bambultam ki a busz ablakából hazafelé.

4-kor keltem, lenyomtam 1600 méter szintemelkedéssel 10 óra alatt egy erős túrát, hógolyóztam, söröztem, haverkodtam, és mindez egy napomba került és 20 ezer forintból kijött. Na ezt nevezem egy napos mini kalandnak.